Kontekst-baserede forslag til sociale arrangementer

Jesper Wordenskjold Jarlskov

AbstractDer bliver idag udgivet så mange nyheder og informationer, både i de klassiske medier, samt på de elektroniske, og de sociale medier på internettet, at det er umuligt for enkeltpersoner at følge med i det hele. Det er derfor formålet med dette projekt at foreslå metoder til at præsentere nye informationer som har interesse for den enkelte bruger, dette gøres ved at ltrere relevante nyheder, baseret på brugerens kontekst og præferencer.

Projektet tager udgangspunkt i mediernes udvikling, samt de økonomiske og
sociale faktorer der har spillet ind. Derudover bliver vigtigheden af internettet
og de sociale medier, i forbindelse med moderne menneskers daglige forbrug af informationer, også diskuteret.

Projektet fokuserer på oentlige musikarrangemeter, med fokus på at foreslå arrangementer baseret på den enkeltes lokation, musiksmag, samt hvad personens venner er interesserede, og deltager i. Der vil sideløbende med projektet blive udviklet en prototype på en mobilapplikation der kan demonstrere hvordan sådan en applikation evt. kunne håndtere disse forslag.
TypeBachelor thesis [Academic thesis]
Year2010
Publication linkhttp://orbit.dtu.dk/getResource?recordId=257710&objectId=1&versionId=1
BibTeX data [bibtex]
IMM Group(s)Intelligent Signal Processing


Back  ::  IMM Publications